SME

Dostupné SUV z Trnavy sú tu, koľko stojí Opel Frontera a Citroen C3 Aircross?

Na výber sú rôzne pohony.

Citroën C3 Aircross a Opel Frontera sa vyrábajú spoločne v závode Stellantis Trnava.Citroën C3 Aircross a Opel Frontera sa vyrábajú spoločne v závode Stellantis Trnava. (Zdroj: archív SME)

Prvýkrát v histórii sa v trnavskom Stellantise na jednej linke vyrábajú sesterské modely Citroën C3 Aircross a Opel Frontera. Obe kompaktné SUV aj naraz prichádzajú na slovenský trh. Zisťovali sme, koľko stoja, čo ponúkajú a ktorý z nich sa viac oplatí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kým Citroën C3 alebo Opel Corsa sú vyslovene mestské autá, dvojica noviniek už vie plniť úlohu rodinného auta.

Väčší je totiž rázvor kolies a hlavne kufor, čo pri oboch autách znamená objem 460 litrov a dokonca aj možnosť tretieho radu sedadiel. Treba však počítať, že s využitím skôr len pre deti.

SkryťVypnúť reklamu

Frontera v ponuke vystriedala menší Crossland, C3 Aircross rovnomennú predošlú generáciu, oproti ktorej došlo taktiež k nárastu rozmerov. Obe autá v základe vynikajú nízkou cenou v rámci segmentu.

Základom je síce podvozková platforma Smart Car, no rozmerovo si dvojica trúfne aj na Renault Symbioz, Toyotu Corollu Cross, KGM Korando, nové MG ZS, prípadne Škodu Karoq. Dvojica od Stellantisu je vždy s pohonom predných kolies a na výber je benzínová, mild-hybridná aj elektrická verzia.

Súvisiaci článok Citroën C3 Aircross je recept na dostupné rodinné auto (prvá jazda) Čítajte 

Lacnejšia verzia pre Citroën

Citroën C3 Aircross má v základe 1,2-litrový trojvalcový turbo motor a už s reťazovým rozvodom miesto remeňového. Výkon je 74 kW (101 koní) a krútiaci moment 205 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá z pokoja 11 sekúnd a tento motor nájdeme pod označením Turbo 100. Vždy je s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Opel Frontera je v ponuke s čiastočne elektrifikovaným motorom vo forme 48-voltového mild-hybridu, ktorý však má elektromotor integrovaný do automatickej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, takže vie prejsť podobne ako full-hybrid krátke úseky čisto na elektrinu.

Prvýkrát so slabším mild-hybridom

Frontera na rozdiel od Aircrossu ponúka aj slabšiu verziu tohto mild-hybridu so 74 kW (101-koňovým) 1,2-litrovým turbom, ktorý sme spomínali pri Citroëne. Tu mu však pomáha elektromotor s výkonom 15,6 kW (21,2 koní) a s maličkým 0,4 kWh trakčným akumulátorom. Systémový výkon je 81 kW (110 koní) a krútiaci moment 205 Nm. Zrýchlenie je rovnakých 11 sekúnd, ale emisie CO2 sú o 13 gramov na kilometer nižšie.

Okrem toho môže byť Frontera aj s výkonnejšou verziou, ktorá sa objavuje aj pri Aircrosse. Ide o rovnakú mild-hybridnú technológiu ale so silnejším spaľovacím motorom, ktorý má 100 kW (136 koní). Systémový výkon je tak 107 kW (145 koní) a krútiaci moment 230 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Zrýchlenie je oproti slabšej verzii lepšie o dve sekundy, na stovku to trvá 9 sekúnd. Citroën je skeptickejší a uvádza zrýchlenie 10,8 sekundy. V oboch prípadoch má vodič komfort automatickej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky.

Elektromobil s dojazdom 300 kilometrov

Nakoniec je pri oboch autách aj elektrická verzia. Elektromotor poháňajúci predné kolesá má výkon 83 kW (113 koní) a krútiaci moment je len 120 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá podľa meraní výrobcov 11,7 až 12 sekúnd, lákadlom teda nie je dynamika, ale skôr tichá komfortná a ekologická jazda.

Elektrická Frontera aj C3 Aircross majú 44 kWh LFP batériu pre dojazd na jedno nabitie okolo 300 kilometrov. Nabíjací výkon DC je 100 kW, pri jeho využití trvá doplnenie energie z 20 na 80 percent 26 minút. Pri domácom AC nabíjaní je sériovo jednofázová 7,4 kW nabíjačka, za príplatok môže byť trojfázová s výkonom 11 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Renault Rafale je vlajková loď nabitá technológiami (test) Čítajte 

Chýba tepelné čerpadlo, možnosť predohrevu batérie pred nabíjaním a aj obojsmerný tok energie pre napájanie spotrebičov (V2L) alebo domácnosti (V2h) z trakčnej batérie.

Nižšiu základnú cenu z dvojice ponúka Citroën C3 Aircross, pretože je aj bez mild-hybridu a s manuálnou prevodovkou. Oproti menšiemu Citroenu C3 je drahší o 3 000 eur, štartuje teda od 18 490 eur. Pripomeňme, že najlacnejšie SUV Dacia Duster dnes vyjde na 18 200 eur.

Cenník Citroën C3 AircrossTurbo 100,
101 k 6MT
Hybrid 145,
145 k 6AT
Electric 113,
113 k 44 kWh
You18 490 € 26 990 €
Plus19 990 €22 990 €28 490 €
Max 24 490 €29 990 €

Opel Frontera s mild-hybridom a automatickou prevodovkou je od 20 990 eur. Štandardnú výbavu majú obaja súrodenci veľmi podobnú, no nájdu sa aj odlišnosti. Napríklad C3 Aircross má tlmiče Advance Comfort s hydraulickými dorazmi pre lepšie zvládanie nerovností, Frontera zas lepšie Intelli-LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkových a elektronickú parkovaciu brzdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V oboch prípadoch nechýba manuálna klimatizácia, cúvacie senzory, centrálne zamykanie, povinné asistenčné systémy vrátane čítania dopravných značiek a sledovania jazdných pruhov a 16-palcové plechové disky. Namiesto obrazovky infotainmentu je držiak pre smartfón, do ktorého sa sťahuje aplikácia k ovládaniu niektorých funkcií, podobné riešenie používa aj Dacia.

Cenník Opel FronteraHybrid 48 V
110 k 6AT
Hybrid 48 V,
145 k 6AT
Electric,
113 k 44 kWh
Edition20 990 €22 290 €26 990 €
GS23 790 €24 790 €29 490 €

Oproti Opelu má Citroën aj stredný stupeň výbavy Plus od 19 990 eur, ktorý bude zrejme najpopulárnejší. Jeho výbava je bohatšia ako pri menšej C3, nájdeme tu automatickú klimatizáciu, 10-palcovú obrazovku infotainmentu aj s cúvacou kamerou, zatmavené zadné okná s elektrickým ovládaním, lakťovú opierku a 17-palcové plechové disky.

Súvisiaci článok Citroën C3 ide do predaja, vieme, ako vyzerá a čo ponúka základná výbava Čítajte 

Pri najvyšších výbavách oboch áut je v porovnateľných motorizáciách cenový rozdiel 300 eur v prospech Citroënu, ten však neponúka slabšiu verziu mild-hybridu, pri ktorom je zas Opel lacnejší o 700 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výbavy GS aj Max už obsahujú navigáciu, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, predné parkovacie senzory, sledovanie mŕtvych uhlov, zadné LED svetlá a 17-palcové hliníkové disky. Aj takto vybavené autá sa ešte zmestia do cenového limitu 25-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 417
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 254
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 954
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 437
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 290
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 114
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 471
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 381
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 552
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 835
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 849
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu